Community management case study: 500 members, maar weinig retentie

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Community management case study: 500 members, maar weinig retentie

Tijd voor een community management case study. Je membership aanbod is geniaal en mensen melden zich massaal aan, toch blijft er bijna niemand. Wat gaat hier mis?

500 betalende members, maar bijna niemand blijft

Ze heeft een succesvolle membership. Maar liefst 500 mensen meldden zich aan. Toch komt haast niemand opdagen en blijven ze niet plakken.

Helaas is ze niet de enige ondernemer bij wie dit gebeurt. Hoe komt dit en hoe voorkom jij dit probleem in jouw community? In deze podcast geef ik als community expert inzicht. Spoiler: het is gelukkig op te lossen!

Pssst, volg jij mijn Community Podcast al? Hierin deel ik regelmatig gratis tips en inzichten op het gebied van community management, klantbehoud en memberships.

Waarom veel memberships niet lopen

Veel memberships lopen niet, maar dat komt niet doordat het model niet interessant is. Overal ter wereld kun je voorbeelden vinden van succesvolle memberships. Memberships die levens veranderen en waarvan mensen jarenlang lid blijven. Memberships die bovendien zorgen voor omzetten van tonnen of soms zelfs miljoenen. Ze werken dus zeker. Het probleem ligt ergens anders, bij iets wat veel ondernemers vergeten.

Hoe geniaal je aanbod ook is, zonder dit loopt het leeg

Memberships en groepsprogramma’s zijn een fantastische manier om op te schalen, maar er komt altijd een community bij kijken. En dat community-aspect is zo belangrijk dat mensen afhaken als je het niet op orde hebt.

Dat zit zo: als mensen zich niet gezien voelen, gaan ze ook niet aan de slag met jouw opdrachten. Doodzonde en je schiet compleet je doel voorbij, want je wilt juist meer mensen helpen!

Precies om deze reden is het altijd wijs om strategisch na te denken als je een membership hebt of er een wilt starten. Wil je hier meer over weten of kun de frisse blik van een professional gebruiken? Neem dan contact met me op. Ik help je graag.

Ik ben benieuwd wat je vindt van deze blog. Deel je het hieronder in de comments?

Wil jij als een van de eersten in Nederland dé expert worden in community management?

Is de community manager opleiding echt iets voor jou? Schrijf je dan nu in!

Laat je opleiden tot community manager en leer: 

  • hoe je van klanten FANS maakt; 
  • wat de meestgemaakte fouten van communitybeheerders zijn (en hoe jij ze voorkomt);
  • hoe groepsdynamica werkt in een betaalde setting;
  • hoe je ervoor zorgt dat de betaalde community van jouw klant actief blijft en je klant hoge retentie in zijn membership houdt;
  • EN: hoe je jouw klant helpt om met weinig tijd meer leads te verzamelen uit hun gratis community!

In Amerika zijn community managers ontzettend gewild en ook hier in Nederland krijg ik steeds vaker van topondernemers de vraag of ik geen goede mensen ken die hun betaalde community kunnen managen. Als je nu meedoet aan deze training ben jij een van de eersten in Nederland die deze skills aanbiedt.

Wedden dat jij straks in no time vol zit?

Vertel me meer over de community manager opleiding!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kim Buining draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches