Mensen in een groep zetten maakt nog geen community

Mensen in een groep zetten maakt nog geen community

Een groep aanmaken op Facebook of Discord kan iedereen, maar een community krijg je niet zomaar. Daar is op energetisch en psychologisch vlak meer voor nodig.

Hoe bouw je vanaf nul een superwaardevolle community?

Je opent Facebook, maakt een groep aan en BAM, je hebt een community voor je klanten. Veel ondernemers denken dat het op deze manier werkt. En ja, theoretisch gezien klopt dit; je hebt een plek waar je al die mensen in kunt ‘gooien’ en van waaruit je iedereen tegelijk kunt bereiken. Maar een community? Nee, dat is het nog niet.

Hoe laat je een community dan wel ontstaan? Ik leg het uit in deze podcast.

Pssst, volg je mijn community podcast al? Hierin deel ik regelmatig gratis tips en inzichten. Ontdek hoe je van klanten die-hard fans maakt en bouw in no time een winstgevende community.

Vaak missen we de reden waarom mensen überhaupt zouden willen reageren

Puur mensen in een groep zetten maakt geen community.

Net zoals als je niet met elke collega een band hebt.

Je niet de Albert Heijn in loopt en zegt: ‘O, zo’n happy community hier, want we zijn allemaal boodschappen aan het doen.’

Zo werkt het niet. Het moet ontstaan.

We worden niet verbonden door puur en alleen op dezelfde plek aanwezig te zijn.

Ik wil je daarom uitdagen om op een andere manier naar community’s te gaan kijken: voorbij de content, voorbij posts en mooie foto’s, naar de mensen.

Want vaak missen we de reden waarom mensen überhaupt zouden willen reageren.

Wat ze écht nodig hebben.

Ik ben benieuwd wat je vindt van deze podcast. Deel je het in de comments?

Wil jij als een van de eersten in Nederland dé expert worden in community management?

Is de community manager opleiding echt iets voor jou? Schrijf je dan nu in!

Laat je opleiden tot community manager en leer: 

  • hoe je van klanten FANS maakt; 
  • wat de meestgemaakte fouten van communitybeheerders zijn (en hoe jij ze voorkomt);
  • hoe groepsdynamica werkt in een betaalde setting;
  • hoe je ervoor zorgt dat de betaalde community van jouw klant actief blijft en je klant hoge retentie in zijn membership houdt;
  • EN: hoe je jouw klant helpt om met weinig tijd meer leads te verzamelen uit hun gratis community!

In Amerika zijn community managers ontzettend gewild en ook hier in Nederland krijg ik steeds vaker van topondernemers de vraag of ik geen goede mensen ken die hun betaalde community kunnen managen. Als je nu meedoet aan deze training ben jij een van de eersten in Nederland die deze skills aanbiedt.

Wedden dat jij straks in no time vol zit?

Vertel me meer over de community manager opleiding!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kim Buining draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches