Wil je een membership starten? Doe dit vooral NIET

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Wil je een membership starten? Doe dit vooral NIET

Veel ondernemers maken deze fout wanneer ze een membership starten.

Een membership starten, dat is toch kat in het bakkie?

Veel ondernemers willen tegenwoordig een membership en yes, dat is natuurlijk onwijs tof.

  • Elke maand krijg je een vaste cashflow.
  • Je hoeft minder 1-op-1 te werken.
  • Plus: je verdient meer in minder tijd!

Kat in het bakkie zou je zeggen.

Nee, helaas niet.

Veel ondernemers maken namelijk deze fout, waardoor omzet uitblijft.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Kim Buining (@kimbuining)

Volg je mij al op Instagram? De komende weken deel ik daar meer video’s met megaveel extra communitytips! 

Waarom veel community’s niet lopen

Memberships komen in veel vormen en maten. Zo heb je groepsprogramma’s, high-end businessprogramma’s, memberships met een maandelijkse masterclass… de keuze is enorm en je kunt er als ondernemer megaveel impact mee maken.

Toch werken veel memberships voor geen porem. Mensen haken af, de retentie zakt weg.

Hoe komt dit? Doordat veel ondernemers bij het starten van hun membership al een gigantische plank misslaan:

Waarom heeft jouw aanbod deze vorm?

Als community-expert help ik ondernemers die een membership hebben dat niet loopt zoals ze zouden willen. En een van de eerste vragen die ik daarbij altijd stel is: waarom heeft jouw aanbod deze vorm?

Wat ondernemers namelijk vaak doen, is dat ze denken:

Hey, die ene andere ondernemer heeft een heel leuk membership… Ik ga ook elke week een Q&A doen!

Of: Laat ik ook elke maand een masterclas doen, want dat werkt zo goed voor die leuke coach uit mijn netwerk.

En precies daar gaat het mis.

Want als je dit doet, organiseer je meestal dingen die totaal niet bij jouw doelgroep en hun behoeftes passen. En het resultaat? Je raadt het waarschijnlijk al: ze vertrekken. Superzonde van al je tijd en energie, laat staan van de financiele investeringen die je erin hebt gestopt om members te werven en je programma en platform op te zetten.

Is het leuk voor je doelgroep… of is het vooral leuk voor jezelf?

Dus, als jij nu een membership hebt dat niet loopt en denkt: shit, wat is er aan de hand? Wees dan eens eerlijk naar jezelf: heb je echt gekeken of het aanbod an sich wel aansluit bij wat mensen willen, óf was het een puur leuk idee voor jezelf?

Ik hoor graag onder deze blog.

Heb jij een membership en kun je een deskundige blik gebruiken? Vraag dan een adviesgesprek aan. Vrijwel al mijn klanten passen hun aanbod aan en zien direct verschil.

Wil jij als een van de eersten in Nederland dé expert worden in community management?

Is de community manager opleiding echt iets voor jou? Schrijf je dan nu in!

Laat je opleiden tot community manager en leer: 

  • hoe je van klanten FANS maakt; 
  • wat de meestgemaakte fouten van communitybeheerders zijn (en hoe jij ze voorkomt);
  • hoe groepsdynamica werkt in een betaalde setting;
  • hoe je ervoor zorgt dat de betaalde community van jouw klant actief blijft en je klant hoge retentie in zijn membership houdt;
  • EN: hoe je jouw klant helpt om met weinig tijd meer leads te verzamelen uit hun gratis community!

In Amerika zijn community managers ontzettend gewild en ook hier in Nederland krijg ik steeds vaker van topondernemers de vraag of ik geen goede mensen ken die hun betaalde community kunnen managen. Als je nu meedoet aan deze training ben jij een van de eersten in Nederland die deze skills aanbiedt.

Wedden dat jij straks in no time vol zit?

Vertel me meer over de community manager opleiding!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kim Buining draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches